Ik ben niet gek, jullie zijn gek...


Ik heb me in marketing en branding altijd verwonderd over het kortetermijndenken en de focus op harde KPI’s. Al voor contentmarketing hot werd, zag ik meer in de verhalen en expertise van mensen delen dan in creatieve campagnes maken die niet gestoeld waren op de juiste inzichten uit de markt en al helemaal niet echt waren. En dat waren dure campagnes kan ik je vertellen.

Ik werd soft genoemd.

Omdat ik liever langetermijn denk en tijd investeer in mensen. Luisteren, nieuwsgierig zijn naar wat ze drijft, wat ze verbindt en dat te vertalen naar marketing. Niet andersom: marketingtrucjes toepassen en hopen dat mensen kopen. Omdat dat interessant staat naar het management?

Ik dacht weleens: ben ik nu gek of zijn jullie gek?
Nu weet ik het zeker, ik was het niet.

Ik ben blij dat ik voet bij stuk hield en bij mijn visie bleef. 
Want inmiddels wordt er veel over geschreven en is het belangrijker dan ooit:

LIEFDE ❤️

Dat is super krachtig. Het gaat over de kracht van samen, van vertrouwen, van durven laten zien wie je bent en waar je voor staat, van respect, plezier maken en voelen dat je ergens onderdeel van bent.

En als je dat als uitgangspunt neemt voor hard core marketing en branding, wordt het nog krachtiger. Dan gaat het over samen gaan voor het hoogste goed. Dan creëer je als merk een magnetisch veld waar mensen bij willen horen.

Het gaat over de emotionele band die mensen met een merk hebben.

Het is een gevoel dat een klant krijgt als hij het product of dienst ziet, waardoor hij zich tevreden, gelukkig of zelfs opgewonden kan voelen. En het gevoel dat een medewerker krijgt als hij over zijn werk praat, waardoor hij trots ervaart.

Deze emotionele band is essentieel voor reputatie en vertrouwen. 
En die leiden weer tot succes.
Op langetermijn en vanuit krachtige, duurzame relaties.

De beste marketing en branding maakt mensen onderdeel van jouw familie.

Let’s spread the love and get familiar.

Ik ben benieuwd:
Welke emotie vind jij belangrijk als het gaat over jouw merk?

Share by: